Alexander Glogowski wint schooldamfinale

De afgelopen twee dinsdagavonden speelden de beste schooldammers uit Den Haag de grote finale. Van de 130 deelnemers aan het gemeentelijk damtoernooi voor basisscholen, dat op 11 oktober gespeeld werd, mochten de 18 medaillewinnaars uit de verschillende leeftijdscategorieën meedoen aan deze finale.

Alexander Glogowski wist al zijn partijen te winnen en werd dus onbetwist eerste. Dean van Donselaar, net als Alexander jeugdlid van Damclub Hofstad, werd tweede. Op de derde plaats eindigde de eerste niet-clubdammer. Boris Scheffer van de Willem de Zwijgerschool speelde ook erg sterk en finishte vlak voor een aantal achtervolgers.

Opvallend was dat een tweetal jongens uit groep 4 erg goed scoorde tussen de vaak oudere basisschoolleerlingen.