Emy van den Berg succesvol bij Droomdamsters

Droomdamsters is een speciale damvereniging die het dammen onder meisjes en vrouwen wil promoten. Afgelopen zaterdag organiseerden zij een toernooi voor meisjes tot en met 13 jaar. In clublokaal De Schuifeldam van DES Lunteren speelden 40 meisjes mee uit het hele land. Emy haalde hier een mooie derde plaats, in de haar leeftijdsklasse zelfs de eerste. Van de zeven partijen won ze er vijf, één werd remise en één verloor ze.

Emy speelt sinds kort ook partijen in de interne competitie bij de senioren. Met de ervaring die ze daar opdoet, gaat zij steeds sterker spelen. Die ervaring gaat ze onder andere nodig hebben in Rotterdams Open, dat van 16 t/m 22 juli gespeeld wordt. Een flink aantal andere clubgenoten van Damclub Hofstad zal ook in dat toernooi uitkomen.