Jubilarissen

Alvorens aan het Paasdamtoernooi begonnen werd, was er een feestelijke gebeurtenis gepland. De voorzitter van de Zuid-Hollandse Dambond was aanwezig om twee leden in het zonnetje te zetten. De eerste was Hein van Dee die deze maand precies 40 jaar lid is. Hij begon bij Damclub Den Haag, dat hij al die tijd trouw bleef. De laatste jaren was Hein één van de pleitbezorgers voor de fusie tussen DC Den Haag en De Hofstad Dammers. Inmiddels woont Hein alweer twee jaar in Dieren.

Bas Baksoellah was ongemerkt al meer dan 50 jaar lid van de dambond. Door een paar wisselingen van vereniging was dat onopgemerkt gebleven. Bas begon in de jaren zeventig bij het roemruchte Residentie Damgenootschap. Er werd gememoreerd dat Bas vooral bekend staat om zijn combinaties, maar ook door de problemen met de klok. Tijdens het navolgende sneldamtoernooi bevestigde Bas zijn reputatie.