Derde wint nipt in Driehuis

De jongelingen van het derde legden een goede bodem door beiden te winnen. Emy van den Berg won van aspirant Jens Mischke, die vorig seizoen nog knap Bonne Douma op remise hield. Porter Richardson verdubbelde de score door Kees van Nie eerst een schijf te ontfutselen en later combinatief door te breken. Nerin Bisseswar en Klaas de Krijger hielden elkaar keurig in evenwicht, met dito resultaat. Voor Jeremy Pauwels en Marcel Doornbosch gold hetzelfde, in een drie-om-drie-stand met of een dam in bezit of een dam in aantocht, besloot Jeremy twee schijven te geven om een drie-om-een-stand te bewerkstelligen. De IJmuidenaar liet het het zich niet bewijzen en was tevreden met remise.

Het wordt eentonig, maar ook een puntendeling voor Alex Kruyshoop, met Frank Hagebeek, door een combinatieve doorbraak ten koste van een schijf. Helaas trof Gerard Peroti voormalig eerste tientalspeler Conall Sleutel. Hij kon goed stand houden, maar helaas bleek Conall toch een maatje te sterk, zodat de gastheren en -dame dichterbij kwamen. De IJmuidense dame had het gat kunnen dichten door haar schijfwinst op Frans Boers te verzilveren maar deze verdedigde zich taai met een verdiend punt als resultaat. De andere wedstrijd, tussen IJmuiden en Heijmans, was al afgelopen toen Menno Kamminga en Gert Koopman nog volop bezig waren. In het middenspel miste Menno een combinatie naar dam en in het eindspel miste hij een aantal een snelle afwikkeling naar remise. Uiteindelijk kwam de remise er alsnog en werd Menno opnieuw matchwinner.