Rotterdam Open

Een groot aantal dammers van Damclub Hofstad speelde afgelopen week in Rotterdam Open, een World Cup toernooi met een sterk deelnemersveld. Van onze clubgenoten bereikte Emre Hageman de hoogste klassering. Emre maakte deel uit van teamNL, de nationale topselectie, maar had een aarzelende start, onder andere Harold Jagram snoepte hem een punt af. Later kwam hij meer in zijn ritme. De grote Haagse verrassing was Pertap Malahé. Hij behaalde zeer goede resultaten en scoorde uiteindelijk net als Emre 11 uit 9.
Hieronder een overzicht van alle deelnemende clubgenoten (TPR = toernooiprestatie-rating)

Van de zestien Hofstad dammers verdient ook Harold Jagram een speciale vermelding. Hij scoorde een toernooi-prestatie-rating van 1134. Veel beter dan je zou verwachten op basis van de normale rating van Harold. Emy van den Berg, jeugddamster bij Hofstad, maakte haar debuut in een groot toernooi. Zij had het uiteraard zwaar, maar behaalde toch drie remises, zeker geen slecht begin!

Hieronder nog een paar foto’s van het evenement.