ZHDB bekertoernooi

De eerste activiteit van het nieuwe Damclub Hofstad was deelname aan het ZHDB-bekertoernooi. Jeroen Kos, Gerard de Groot, Pertap Malahé en Nizaam Muradin vormden een viertal en speelden op woensdagavond 5 april in Gouda. De besten van dit toernooi zouden zich plaatsen voor het KNDB-bekertoernooi. Er werd volgens het Vos-systeem gespeeld, ook wel bekend van de Zilveren Ooievaar toernooien, waarbij iedere speler steeds willekeurige spelers van een ander team treft.

Er waren slechts zes andere teams van Zuid-Hollandse verenigingen, maar het toernooi was wel bijzonder sterk bezet. Jeroen Kos trof Erno Prosman en moest uiteindelijk het onderspit delven. Dat lot trof ook Pertap Malahé aan bord 3. Gerard de Groot speelde een ingewikkelde partij en trok in wedzijdse tijdnood enigszins gelukkig aan het langste eind. Nizaam speelde remise. Met drie bordpunten waren we nog lang niet kansloos, want de koplopers hadden slechts twee punten meer.

In de tweede ronde werden echter ook slechts drie punten gescoord. Gerard verloor nogal knullig en ook Jeroen wist het niet te redden op het zware hoogste bord. Nizaam wist zijn tegenstander nog in het eindspel te verrassen en Pertap zorgde nu voor een punt. In de laatste ronde ging het niet beter. Alleen Pertap en Nizaam scoorden een remise.

Met 9 punten eindigden we in het achterhoede. De eindstand is nog niet gepubliceerd en dat is misschien maar goed ook.